سیبل سوگوککانلی (با متخصصان و کارآفرینان بین‌المللی-۱)

سیبل سوگوککانلی یکی از متقاضیان اقامت ویژه در سامانه همکاری با متخصصان و کارآفرینان بین‌المللی است؛
او در ترکیه به دنیا آمده. استاد مدعو در دانشگاه صنعتی شریف، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه صنعتی استانبول و دارای مدرک دکتری از دانشگاه توکیو ژاپن در رشته مهندسی شیمی است. سیبل سوگوککانلی بورسیه‌ی اراسموس را هم از آن خود کرده است.

روایت زندگی در ایران از زبان سیبل سوگوککانلی

 

 
 
دکتر سیبل سوگوککانلی پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه توکیو از طریق ارتباط با اساتید ایرانی دانشگاه صنعتی شریف به این دانشگاه آمده است و در گروه مهندسی شیمی (بخش پتروشیمی) به تحقیق و پژوهش می‌پردازد.
دکتر سوگوککانلی می‌گوید:
“با توجه به اینکه خاورمیانه در بخش پتروشیمی منطقه طلایی جهان به شمار می‌رود؛ من علاقه‌مند شدم در دانشگاه صنعتی شریف که رتبه اول را در خاورمیانه دارد به تحقیق و کار علمی بپردازم”.
سیبل سوگوککانلی از مهاجران متخصص بین‌المللی حاضر در ایران است که تجربه‌ی زندگی در کشورهای مختلفی را از سر گذرانده و حالا ایران را برای ادامه‌ی کارهای علمی و پژوهشی خود برگزیده است.

سامانه همکاری با متخصصان و کارآفرینان بین‌المللی (آی کانکت)

برنامه‌ی همکاری با متخصصان و کارآفرینان بین‌المللی (آی‌کانکت)، سامانه‌ای برای ثبت درخواست متخصصان و کارآفرینان غیرایرانی برای دریافت حمایت‌های خاص مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علم و فناوری ریاست‌جمهوری و کسب اقامت ویژه در ایران است. سامانه‌ای که می‌کوشد تا با فراهم آوردن مجموعه‌ای از خدمات و تسهیلات برای مهاجران نخبه و کارآفرین، زیست آنان در ایران را راحت‌تر کند و زمینه‌های رشد و شکوفایی آنان و بهره‌مندی جامعه‌ی ایران از استعدادهای آنان را فراهم نماید.
ارائه‌ی دفترچه اقامت ویژه‌ که به مدت سه تا پنج سال، این دسته از مهاجران را از تمدید سالانه‌ی مدارک اقامتی معاف می‌کند یکی از خدمات این برنامه است. با داشتن دفترچه اقامت ویژه، مهاجران می‌توانند به جز حق رأی از کلیه‌ی حقوق شهروندی در ایران برخوردار شوند.

متخصصان و استعدادهای برتر علمی بین‌المللی می‌توانند با مراجعه به سامانه http://iconnect.isti.ir/ و تکمیل مدارک و فرم‌های مربوطه مورد ارزیابی قرار گیرند و از حمایت‌های اقامتی، مالی، تحصیلی و رفاهی برخوردار گردند.



 

به اشتراک بگذارید

نظرات

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *