سمن های مهاجرتی

گزارشی از عملکرد سازمان‌های مردم نهاد در ارتباط با پناهجویان سوری در کشورهای مختلف جهان

مهاجرت‌های گسترده در نتیجه جنگ‌ها و انقلاب‌های سیاسی و بی‌ثباتی اقتصادی و اجتماعی در کشورهای مهاجر فرست در طول قرن گذشته به رویدادی تأسف‌آور و تکراری تبدیل شده است.

متأسفانه چنین روندی در قرن 21ام نیز با شدت بر قوت خود باقیست و ادعای بشر در بالیدن به دستاوردهای تمدنی عصر پیشرفت را با علامت سؤال جدی رو به رو می‌سازد.

در این میان بحران سوریه به دلیل ورود قدرت‌های خارجی، به عرصه نبرد قطب‌های متعارض و وابستگان آنان تبدیل شده و پیچیدگی مسئله به گونه‌ای شدت یافته که تلاش‌های دیپلماتیک تا کنون به دلیل ایستادگی طرف‌های ذینفع و حامیان آنان بر سر حفظ منافع خویش، به نتیجه نرسیده است.

از سال 2011 با کشیده شدن اخلافات سوریه به مرحله درگیری مسلحانه، بخشی از مردم این کشور تصمیم به مهاجرت‌های داخلی و خارجی گرفتند. آنچه که مسلم است بسیاری از این مهاجران به شیوه قانونی و یا غیرقانونی به کشورهای مختلف جهان از جمله کانادا، ترکیه و…وارد شدند. سمن های مهاجرتی

آنچه که در این بررسی مورد نظر بوده است، نحوه واکنش نهادهای غیردولتی در کشورهای مقصد به مسئله وجود مهاجران به کشور آن‌ها ست که مجموعه‌ای از تجارب جهانی در این خصوص را پیش رو می‌گذارد.

با دانلود این پژوهش در اینباره بیشتر بخوانید. 

سمن های مهاجرتی 

سمن های مهاجرتی در کشورهای مختلف جهان
به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *