امضای تفاهم‌نامه‌ی دیاران و اتاق بازرگانی تهران

در روز شنبه ۲۰ دی ماه ۱۳۹۹ در اتاق بازرگانی تهران تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین انجمن دیاران و اتاق بازرگانی تهران امضا شد. در این نشست دکتر بهمن عشقی دبیرکل اتاق بازرگانی تهران، حسام الدین حلاج معاون بین‌المللی اتاق بازرگانی تهران، وحید تقی خانی مدیرعامل موسسه آیتک و غلامرضا ملکی مدیر امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی تهران و آقایان محسن شهرابی، حسین شیرازی و امیرحسین چیت‌ساززاده حضور داشتند.

تشریح پتانسیل‌های همکاری حول چهار محور برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت، فعال نمودن ظرفیت اتاق تهران جهت معرفی کارآفرینان بین‌المللی به سامانه آی کانکت معاونت علمی ریاست‌جمهوری، اجرای برنامه‌های ترویجی اعم از ساخت پادکست با موضوع مهاجران و ترجمه کتاب‌های مرتبط با حوزه اقتصاد مهاجرت از جمله‌ مسائل مطرح شده در روز امضای تفاهم‌نامه فیمابین انجمن دیاران و اتاق بازرگانی تهران بود.

دیاران و اتاق بازرگانی تهران

ماموریت‌های کلی مجموعه‌ی اتاق بازرگانی تهران عبارتند از:

۱. تلاش و پیگیری برای مطالبه خواسته‌های مشروع بخش خصوصی از حاکمیت.

۲. تقویت کمیت و کیفیت ارائه خدمات متنوع حرفه‌ای به اعضا با هدف توسعه پایدار اقتصادی.

۳. رشد و بالندگی فعالان کسب و کار و ارتقا استانداردهای زندگی در منطقه.

مأموریت‌های کلی انجمن دیاران نیز عبارتند از:

۱. انجام پژوهش‌های مرتبط با موضوع مهاجرت و مهاجران در ایران

۲. تلاش برای تغییر نگرش‌ها به مهاجران حاضر در ایران

۳. تلاش برای بهبود قوانین مرتبط با مهاجران در ایران

دکتر تقی‌‌خانی، مدیرعامل موسسه آیتک نیز در این نشست از ظرفیت‌های مجموعه تحت مدیریت خود در جهت برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت برای دانشجویان مهاجر با همکاری وزارت علوم و همچنین در مورد مهاجران بدون مدرک توضیحاتی داد. دکتر عشقی هم بر اهمیت موضوع مهاجران در سه محور امنیتی، توسعه‌ای و اقتصادی برای کشور صحبت کردند و علاوه بر آن بر اهمیت موضوع افغانستان در تحولات استراتژیک منطقه تاکید نمودند.

دیاران و اتاق بازرگانی تهران

تفاهم‌نامه‌ی همکاری انجمن دیاران با اتاق بازرگانی تهران به مدت سه سال و در راستای بهبود زیست مهاجران در ایران و افزایش فرصت‌های بهره‌برداری از حضور آنان در ایران به امضای دو طرف رسید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *