حضور افغانستانی-ایرانی‌ها در برنامه‌ی عصر جدید

بار دیگر اجرای مهاجران افغانستانی در برنامه‌ی عصر جدید مورد توجه جامعه قرار گرفت.

برنامه‌ی عصر جدید از اواخر سال ۱۳۹۷ با هدف معرفی استعدادهای ناشناخته و کمتر شناخته شده از شبکه‌ی سه سیما پخش شد. در مورد شیوه‌ی اجرای این برنامه و استعدادهای به نمایش درآمده نقد و انتقادات فراوانی صورت گرفته است. اما یکی از ویژگی‌های قابل تحسین این برنامه حضور مهاجران در فصل‌های مختلف این برنامه است.

مهاجران افغانستانی همواره در این برنامه حضور پرشوری داشته‌اند. در فصل‌های اولیه این برنامه حضور برادران یعقوبی بسیار جلب توجه کرد. خواستگاری در برنامه‌ی عصر جدید کلیدواژه‌ای بود که باعث دیده شدن بیشتر حضور مهاجران در این برنامه شد. خواستگاری‌ای که می‌توانید آن را در فیلم زیر مشاهده کنید.

این برنامه به سایر مهاجران حاضر در ایران هم توجه ویژه‌ای نشان داده است. دانشجویان یمنی و فسطینی دانشگاه علامه طباطبایی هم در این برنامه شانس حضور و ارائه‌ی استعدادهای جالب خود را داشت.

یکی از مهم‌ترین اجراهای مرتبط با مهاجران در برنامه‌ی عصر جدید، اجرای تئاتر تک‌نفره‌ی خانم فاطمه رادمنش بود. خانم رادمنش که در دور اول این مسابقه با اجرای نقش یک مادر شهید تمام توجهات را به خود جلب کرده بود، در نیمه‌نهایی این مسابقه نقش یک مادر ایرانی را بازی کرد که شوهری افغانستانی داشت و کودکش بی‌شناسنامه بود. این ایده با همکاری انجمن دیاران در برنامه‌ی عصر جدید  اجرایی شد.

در نوروز امسال (۱۳۹۹) هم اجرای گروه «پرواز» توانست رأی مثبت داوران این مسابقه برای حضور در فینال برنامه‌ی عصر جدید را از آن خودش کند. گروه پرواز متشکل از ۶ جوان مهاجر افغانستانی است.

داوران اجرای آن‌ها را جذاب، خلاقانه و غیرقابل‌پیش‌بینی توصیف کردند. اینستاگرام برنامه‌ی عصر جدید هم اجرای آن‌ها را در صفحه‌ی خود بازنشر کرد و نوشت:

«بچه‌هایی با تبار افغان که با اجرای باحال و خوش‌روحیه‌شون، نشون دادن اینجا احساس غربت ندارن!»

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *