گزارش تصویری نشست «مهاجرت تحصیلی به ایران و مازاد عرضه خدمات آموزش عالی»

انجمن دیاران با همکاری سومین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی «نشست تخصصی مهاجرت تحصیلی به ایران و مازاد عرضه خدمات آموزش عالی» را ۲۶ دی ماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما و با حضور نمایندگانی از شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاونت آموزشی وزارت بهداشت، امور دانشجویان غیرایرانی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی ریاست‌جمهوری برگزار کرد.

سومین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی توسط پژوهشکده مطالعات سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف، اندیشکده حکمرانی دانشگاه صنعتی شریف و مشارکت ارگان ها و نهادهای مختلف با شعار گذار به نسل جدید حکمرانی در روزهای بیست و پنجم و بیست و ششم دی ماه 1398 در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد. در این کنفرانس مسائل مختلف حکمرانی کشور ایران با حضور کارشناسان به بحث و بررسی گذاشته شد. با همکاری انجمن دیاران این سومین سالی بود که مهاجرت به عنوان یکی از چالش های حکمرانی در این کنفرانس مطرح شد. مهاجرت تحصیلی به ایران و مازاد عرضه خدمات آموزش عالی مبحتی بود که در کنفرانس امسال مطرح شد.

در این نشست ضمن مرور آمارها و ارقام موجود، عدم تطابق آماری مراکز و وزارتخانه‌های متولی امر مورد بررسی قرار گرفت و درباره اقدامات و ظرفیت‌سازی‌ها مباحثی مطرح شد. دکتر حمیدرضا امیری نیا (دبیر کمیسیون روابط علمی بین المللی ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی)، دکتر حمید اکبری (قائم‌مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)، دکتر عبدالحمید علیزاده (مدیر کل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم) دکتر رضا منیعی (معاون پژوهشی موسسه‌ی پژوهش و برنامه ‌ریزی آموزش عالی)، مهندس قلعه‌نویی (ریاست مرکز تعاملات علم و فناوری معاونت علمی ریاست‌جمهوری) از اعضای پنل این نشست بودند. گزارش مفصل در این آدرس قابل دسترسی است.

گوشه‌هایی از این نشست را از قاب دوربین ببینید:

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *