چه خبر از برنامه‌های روز جهانی مهاجران ؟

فردا چهارشنبه ۲۷ آذر مصادف با ۱۸ دسامبر روز جهانی مهاجران است. روزی که در کشورهای مختلف جهان برای تکریم و گرامیداشت مهاجران برنامه‌های گوناگونی اجرا می‌شود.

در ایران نیز برای گرامیداشت حضور مهاجران برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است.

تهران، دوستدار مهاجران

انجمن دیاران امسال با همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران روز جهانی مهاجرت را در ایستگاه متروی امام خمینی (ره) گرامی می‌دارد. روزهای ۲۷ و ۲۸ و ۲۹ آذر ایستگاه متروی امام خمینی میزبان انجمن دیاران است. در این سه روز گوشه‌هایی از توانمندی‌های مهاجران حاضر در ایران در غالب نمایشگاه صنایع دستی، خوش‌نویسی، عکس و اجرای زنده‌ی موسیقی به نمایش گذاشته می‌شود. نمایشگاه کتاب‌های مهاجرتی انجمن دیاران هم به راه است.

یلدای مهربانی

معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در روز چهارشنبه ۲۷ آذر به مناسبت روز جهانی مهاجران یک برنامه‌ی ویژه هم دارد: برنامه‌ی یلدای مهربانی. در این برنامه مهاجران افغانستانی و هنرمندان صدا و سیما حاضر می‌شوند. جشن یلدای مهربانی در فرهنگسرای ولاء شهر ری از ساعت۳۰:۱۷ تا ۳۰:۱۹ برگزار می‌شود.

یلدای مهربانی

رفتن

معاونت فرهنگی دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه شیراز با همکاری گروه دانشجویان افغانستانی نیز در روز چهارشنبه ۲۷ آذر اکران فیلم دارند. در پوستر این فیلم به مناسبت روز جهانی مهاجران درج نشده. اما روز و گروه مجری کاملا در تقارن با روز جهانی مهاجران است.  در روز چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۳۰:۱۱ فیلم سینمایی «رفتن» ساخته‌ی برادران محمودی در سالن آمفی‌تآتر دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه شیراز اکران می‌شود. برادران محمودی از مهاجران افغانستانی حاضر در ایران هستند که علاوه بر ساخت فیلم سینمایی در صدا و سیما نیز سریال‌های مختلفی را برای مردم ایران ساخته‌اند.

اکران فیلم رفتن

چرا مهاجرپذیر نیستیم؟

کانون یاریگران دانشگاه شریف نیز به مناسبت این روز به برگزاری یک نشست اقدام کرده بود. قرار بود این نشست امروز (سه‌شنبه ۲۶ آذر) در دانشگاه شریف برگزار شود. نشستی با عنوان «چرا مهاجرپذیر نیستیم؟». نشستی که قرار بود با همکاری انجمن دیاران و سخنرانی دکتر نصر اصفهانی به ریشه‌های مهاجرپذیر نبودن جامعه‌ی ایران بپردازد. اما به دلیل تعطیل شدن امروز دانشگاه‌های شهر تهران به خاطر آلودگی هوا این برنامه به هفته‌ی آینده موکول شد.

چرا مهاجرپذیر نیستیم؟

روایت دست اول مهاجران ایرانی از تجربه‌ی زندگی در خارج از کشور

پژوهشگاه سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف نیز به مناسبت روز جهانی مهاجران برنامه‌ی « روایت دست اول مهاجران ایرانی از تجربه‌ی زندگی در خارج از کشور» را در روز پنج‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ از ساعت ۳۰:۹ تا ۱۲ برگزار می‌کند. در این نشست قرار است ابعاد مختلف تجربه‌های مهاجران ایرانی در سایر کشورها روایت شود.

روایت دست اول مهاجران ایرانی از تجربه‌ی زندگی درخارج از کشور

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *