فوتبالیست مادر ایرانی فوتبال ایران در آرزوی بازی در تیم ملی

مصاحبه با فوتبالیست مادر ایرانی تیم فوتبال پارس جنوبی جم

مادرم ایرانی و پدرم هندی است

امید سینگ، مهمان حضوری برنامه نود درباره شرایط آسیب دیدگی خود گفت: در یک بازی دوستانه با تیم امید پارس جنوبی همسترینگم دچار کشیدگی شد. یک هفته است استراحت می‌کنم. ولی یکی، دو هفته دیگر به تمرینات برمی‌گردم. احتمالا مقابل فولاد در هفته دوازدهم به میدان بروم.

او ادامه داد: پدرم هندی ولی مادرم ایرانی و متولد کهگیلویه و بویراحمد است. پدرم به خاطر کارش به ایران آمد و ماندگار شد. اما بعد از ورشکستگی در سازمان جهاد و کشاورزی مشغول به فعالیت شد. راننده ماشین سنگین بود. در زمان جنگ به دلیل اینکه ایرانی نبود. نمی‌توانست در جبهه باشد و فقط رانندگی می‌کرد.

این بازیکن دو رگه هندی- ایرانی درباره شباهت نامش به جبار سینگ، یکی از مشهورترین شخصیت‌های فیلم‌های هندی اظهار کرد: تا جایی که اطلاع دارم جبار سینگ افغانستانی بوده. ولی در فیلم‌های هندی بازی می‌کرده است. سینگ، کمان، خان و … طوایف بزرگ هندی هستند ولی من و خواهر و برادرانم از بچگی در ایران بودیم.

پیشنهاد تیم ملی هند را رد کردم تا در تیم ملی ایران بازی کنم

سینگ در خصوص عرق خود به ایران ابراز کرد: بعد از اینکه به لیگ برتر صعود کردیم از تیم ملی هند پیشنهاد دادند. صحبت‌هایی شد. ولی بنده عرق ایرانی دارم. می‌خواهم برای تیم ملی ایران بازی کنم. امیدوار هستم به تیم‌های اروپایی بروم.

او تصریح کرد: در بهبهان به دنیا آمدم. تا الان در همین شهر زندگی می‌کنیم. بازیکنانی مثل بهنام برزای، محمد طیبی، محمدامین آرام‌طبع، فرزاد جعفری، حسین بهرامی، بهروز پاک‌نیت و … بهبهانی هستند. بهبهان و دیگر شهرهای خوزستان خیلی استعداد دارند. ولی متاسفانه توجهی به آنها نمی‌شوند. ما استثناء بودیم. خدا کمک کرد در فوتبال موفق شدیم.

هافبک پارس جنوبی جم درباره تحصیلات خود گفت: لیسانس را به تازگی گرفتم. حالا می‌خواهم برای فوق لیسانس معماری درسم را ادامه دهم. درس خواندن را از بچگی دوست داشتم. کاردانی که بودم اصلا فوتبال بازی نمی‌کردم. مادرم می‌گفت باید درس بخوانم. پس از آن به مادرم گفتم عشق و علاقه‌ام فوتبال است و در کنار درس باید بازی کنم.

سینگ یادآور شد: تمام تیم ما خوب کار کردند و من به نمایندگی از بازیکنان پارس جنوبی آمده‌ام. بازیکنان ما آنقدر خوب کار کرده‌اند که ما به موفقیت رسیدیم.

او ادامه داد: ابتدا در تیم سیمان بهبهان زیر نظر آقای زکی‌پور در سوپر لیگ استان کار کردم. بعد شاگرد آقایان مایلی‌کهن، خطیبی، مکوندی، پورموسوی و … بودم. بعد از اینکه گهر منحل شد به ما رضایت‌نامه نمی‌دادند. شرایط خانوادگی‌ام طوری بود نمی‌توانستم هر روز برای رضایت‌نامه سراغ آنها بروم. چون قرارداد سه ساله داشتم اما در نهایت مجبور شدم تمام مبلغ قراردادم با نفت مسجد سلیمان را به آنها بدم و از این تیم بروم.

۸۰-۹۰ درصد فوتبالیست‌های ایران از قشر ضعیف‌اند

هافبک پارس جنوبی جم عنوان کرد: 90-80 درصد فوتبالیست‌های ایران از قشر ضعیف جامعه هستند و بیشتر آنها در بچگی کار کردند؛ ما هم همینطور بودیم و کار کردیم؛ یک سال نتوانستم فوتبال بازی کنم ولی باز هم آقای یزدی من را نجات داد؛ نمی‌خواستم دیگر فوتبال بازی کنم ولی مجددا آقای یزدی که به استقلال اهواز رفت من را با این تیم بُرد که پس از آن نیز به سیاه جامگان رفتم.

سینگ با اشاره به حمایت تماشاگران پارس جنوبی از این تیم گفت: آنها تا دقیقه 90 تیم را تشویق می‌کنند و اصلا به تیم حریف کاری ندارند؛ باشگاه پارس جنوبی از نظر مدیریتی همه جا حامی تیم بوده است و از سوی دیگر کادر فنی ما انسان‌های خوبی هستند.

او تاکید کرد: تا الان با مربیان زیادی کار کردم ولی واقعا فوتبالم را مدیون آقای تارتار هستم؛ از استقلال خوزستان که بیرون آمدم در حال نابودی بودم و رضایت‌نامه نمی‌دادند؛ آقای تارتار به من خیلی کمک کرد و فوق العاده انسان با شخیصت، منظم و پُر تلاشی هستند؛ اینطور نیست هایپر مارکت، بوتیک و … داشته باشد و می‌بینیم تمام وقت خود را برای تیم و بازیکنان می‌گذارد.

هافبک پارس جنوبی اضافه کرد: مهم نیست پنالتی و ضربه ایستگاهی بزنم چون گل زدن تیم از هر چیز بیشتر اهمیت دارد؛ اصلا اینطور نیست بخواهم فقط گل بزنم چون پاس گل را بیشتر از گلزنی دوست دارم ولی شاید در بازی با استقلال بازیکنان را نمی‌دیدم که پاس بدهم؛ بعضی مواقع تک به تک هستی و می‌خواهی خودت گلزنی کنی.

سینگ پیرامون الگوی فوتبالی خود گفت: زندگی حرفه‌ای رونالدو را دوست دارم و بر اساس آن تلاش می‌کنم؛ از بچگی سبک ضربه آزاد زدن رونالدو را دوست داشتم؛ فوتبالم شاید به رونالدو شباهت نداشته باشد اما عاشق زندگی شخصی رونالدو هستم؛ برای مثال سعی می‌کنم شب‌ها زود بخوابم و روی برنامه پیش بروم.

هدف اصلی‌ام رسیدن به تیم ملی است

او با بیان اینکه هدف اصلی‌ام رسیدن به تیم ملی است، عنوان کرد: بازیکنان ما از نظر فنی چیزی از نفرات تیم ملی کم ندارند؛ همه دیوانه‌وار پشت هم هستند، بار فنی بالایی دارند و جدول لیگ همه چیز را در این باره می‌گوید؛ از اینکه آقای کی‌روش آنها را به تیم ملی دعوت نمی‌کند ناراحت نمی‌شوند و تلاششان را بیشتر خواهند کرد؛ آقای تارتار همیشه می‌گوید مطمئنا آقای کی‌روش هم تلاش شما را می‌بیند؛ بازیکنان خودشان را در لیگ اثبات می‌کنند و اگر به تیم ملی دعوت نشدند مشکلی نیست و به تلاش خود ادامه می‌دهند.

هافبک پارس جنوبی درخصوص شرایط جوی جم ابراز کرد: شهر جم 800 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و حریفان ما اذیت می‌شوند ولی عامل اصلی موفقیت تیم مسائل فنی است‌؛ آقای جودکی، مربی بدنساز ما نقش زیادی در این موفقیت داشته و از نیم‌فصل دوم سال گذشته که اضافه شد کارش خیلی خوب بوده و تا الان هم نتایجمان را می‌بینید.

سینگ تاکید کرد: شک نکنید همدلی و رفاقت بازیکنان ما از نظر فوتبالی، اخلاقی و … بالاست و تا پایان فصل از ادامه این موفقیت سیر نمی‌شوند و جنبه بالایی دارند.

وی یادآور شد: از سال گذشته 11-10 بازیکن در تیم ماندیم، چشم بسته می‌دانیم آقای تارتار چه توقعی از ما دارد و تمام تاکتیک‌ها را اجرا می‌کنیم؛ در کنار این مسائل هم رفاقت را یادمان داده است؛ در استقلال خوزستان و نفت مسجد سلیمان تجربه قهرمانی را داشتم و فصل گذشته هم به بازیکنان گفتم قهرمان می‌شویم؛ ابتدای فصل امسال گفتم و الان هم می‌گویم می‌توانیم تا پایان فصل مدعی باشیم.

برای درآمد باشد می‌توانم به تیم ملی هند بروم اما به آن فکر هم نمی‌کنم

سینگ تصریح کرد: برای درآمد باشد می‌توانم به تیم ملی هند بروم اما به آن فکر هم نمی‌کنم و تلاشم را ادامه می‌دهم و سختی می‌کشم تا به تیم ملی ایران برسم؛ هرچقدر هم باشد به رفتن به تیم‌های اروپایی فکر می‌کنم و تلاشم را انجام خواهم داد.

*این مصاحبه پیشتر در سایت ورزش سه منتشر شده است.

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *