سامانه “آی کانکت” دریچه‌ی همکاری با مهاجران متخصص

  • برنامه‌ی همکاری با متخصصان و کارآفرینان بین‌المللی، سامانه‌ای برای ثبت درخواست متخصصان و کارآفرینان غیرایرانی برای دریافت حمایت‌های خاص معاونت علم و فناوری ریاست‌جمهوری است.
  • سامانه‌ای که می‌کوشد تا با فراهم آوردن مجموعه‌ای از خدمات و تسهیلات اقامتی برای مهاجران نخبه و کارآفرین، زیست آنان در ایران را راحت‌تر کند.
  • سامانه‌ای که می‌کوشد زمینه‌های رشد و شکوفایی مهاجران نخبه و بهره‌مندی جامعه‌ی ایران از استعدادهای آنان را فراهم نماید.

جهان پیچیده‌ی امروز موجب شده تا بسیاری از کشورها برای حل مسائل پیش روی خود به جذب افراد تحصیل‌کرده و نخبه‌ی سایر کشورها روی بیاورند. در حقیقت جابه‌جایی نخبگان راهی برای شرکت‌ها و دولت‌هاست تا کمبود نیروهای متخصص‌شان را جبران کنند. امروزه دیگر بحث بر سر فرصت یا تهدید بودن حضور مهاجران نخبه در کشور مقصد نیست؛ بلکه بحث چگونگی رقابت کشورها بر سر جذب مهاجران با استعداد و فراهم کردن محیطی برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های آنان است.
جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه‌ی گذشته میزبان جمعیت زیادی از مهاجران کشورهای همسایه بوده است. بسیاری از این مهاجران علی‌رغم تمام مشکلات توانستند در دانشگاه‌های برتر ایران تحصیل کنند، بسیاری از آنان توانستند با شکوفایی استعدادهای خاص خود در حوزه‌های مختلف، کسب‌وکارهای موفقی راه‌اندازی کنند و بسیاری از اتباع سایر کشورهای جهان تمایل دارند تا به عنوان یک نخبه در کشور ایران زندگی کنند و رشد و شکوفایی خود را در جامعه‌ی ایران پیگیری نمایند.
برنامه‌ی همکاری با متخصصان و کارآفرینان بین‌المللی، سامانه‌ای برای ثبت درخواست متخصصان و کارآفرینان غیرایرانی برای دریافت حمایت‌های خاص مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علم و فناوری ریاست‌جمهوری است؛ سامانه‌ای که می‌کوشد تا با فراهم آوردن مجموعه‌ای از خدمات و تسهیلات برای مهاجران نخبه و کارآفرین، زیست آنان در ایران را راحت‌تر کند و زمینه‌های رشد و شکوفایی آنان و بهره‌مندی جامعه‌ی ایران از استعدادهای آنان را فراهم نماید.
ارائه‌ی دفترچه اقامت ویژه‌ که به مدت سه تا پنج سال این دسته از مهاجران را از تمدید سالانه‌ی مدارک اقامتی معاف می‌کند یکی از خدمات این برنامه است. با داشتن دفترچه اقامت ویژه، مهاجران می‌توانند به جز حق رأی از کلیه‌ی حقوق شهروندی در ایران برخوردار شوند.
برنامه‌ی همکاری با متخصصان و کارآفرینان بین‌المللی در راستای اجرایی‌سازی اقدام شماره ۸ سند جامع روابط بین‌المللی ایران مبنی بر توسعه‌ی سازوکار جذب، اقامت و بهره‌گیری ضابطه‌مند از ظرفیت و توان دانشمندان، پژوهشگران، فناوران و دانشجویان خارجی تعریف شده است و پذیرای کلیه‌ی مهاجران نخبه و کارآفرینی است که خواهان اقامت و فعالیت در کشور ایران هستند.

موفقیت در سامانه‌ی آی کانکت

محمد کاظم انوری، در ششم فروردین‌ماه 1361 در شهر قندهار به دنیا آمد. در سن دو سالگی همراه با خانواده به ایران مهاجرت کرد و از آن زمان تاکنون ساکن ایران است.

انوری، در شهر مشهد وارد دانشگاه شد و هم‌اکنون، دانشجوی دکترای رشته ریاضی محض، گرایش آنالیز تابعی در دانشگاه فردوسی مشهد است.

از جمله موفقیت‌های او در دوران تحصیلش شامل:

  • کسب مدال طلا در «بیست و هشتمین دوره‌ مسابقات ریاضی دانشجویی کشور»-1383
  • کسب رتبه‌ اول در «آزمون کارشناسی ارشد رشته‌ ریاضی»-1384
  • کسب مدال نقره در «دهمین دوره‌ المپیاد ریاضی دانشجویی کشور»-1384
  • کسب مدال نقره در «بیست و نهمین دوره‌ مسابقات ریاضی دانشجویی کشور»-1384
    و… است.

ایشان به دلیل عدم امکان جذب استاد غیرایرانی در دانشگاه فردوسی مشهد بعنوان هیئت علمی، بصورت آزاد مشغول تدریس ریاضی در مقاطع و رشته های مختلف است. و هم اکنون با اقدام از طریق سامانه‌ی آی کانکت موفق به دریافت دفترچه اقامت 5ساله شدند.

 

سامانه‌ی آی کانکت

با ما در iconnect همراه باشید.

به اشتراک بگذارید

نظرات

  1. سلام احترام
    اینجانب قیس دلاور بیش از ۲۰ در امر تولید و پرورش گل وگیاه زینتی در استان مازنداران شهرستان‌ تنکابن ومادران آن به کشورهای حاشیه دریا خزر و آسیای میانه انجام دادم و میدم دارای مدرک کا رشناسی مهندسی فناوری گل وگیاه زینتی می باشم . در خواست اقامت ویژه دارم.سپاس

  2. سلام احترام
    اینجانب قیس دلاور بیش از ۲۰ در امر تولید و پرورش گل وگیاه زینتی در استان مازنداران شهرستان‌ تنکابن وصادرات خوبی به کشورهای حاشیه دریا خزر و آسیای میانه انجام دادم و میدم دارای مدرک کا رشناسی مهندسی فناوری گل وگیاه زینتی می باشم . در خواست اقامت ویژه دارم.سپاس

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *