فاطمه رادمنش و روایت یک مادر ایرانی

فاطمه رادمنش در نیمه‌نهایی برنامه عصر جدید نقش یک مادر ایرانی را بازی کرد که شوهری افغانستانی دارد.

فاطمه رادمنش که اجرای درخشانش با عنوان مادر اکبر در مرحله‌ی اول عصر جدید پربازدیدترین ویدئوی اجرا شده بود، در چهارمین قسمت از مرحله‌ی دوم برنامه‌ی عصر جدید سوژه‌ای به شدت اجتماعی را برگزید. او در مرحله‌ی نیمه‌نهایی برنامه‌ی عصر جدید نقش یک زن ایرانی را بازی کرد که شوهر افغانستانی‌اش به اروپا مهاجرت کرده است. این زن ایرانی حامله است. او می‌خواهد به دنبال شوهرش به اروپا برود. چون که به فرزندی که او را حامله است در ایران شناسنامه نمی‌دهند.

ایده‌ی این اجرا با مذاکرات بچه‌های انجمن دیاران با خانم رادمنش طرح شد. این که مادران ایرانی دارای فرزند بی‌شناسنامه جزء محروم‌ترین اقشار جامعه‌ی ایران هستند باعث شد تا خانم رادمنش این فکر اولیه را بپذیرد. او به کمک دوستانش این فکر اولیه را پروراند. از دل آن یک سناریو طراحی کرد. سناریویی که در مرحله‌ی نیمه‌نهایی برنامه‌ی عصر جدید آن را اجرا کرد. فاطمه رادمنش می‌‌توانست سوژه‌های جذاب‌تری را انتخاب کند و خودش را راهی فینال عصر جدید کند. اما او برای خودش نوعی مسئولیت اجتماعی قائل شد. تصمیم گرفت که موضوعی ناملموس را انتخاب کند تا درد بی‌شناسنامگی هزاران زن ایرانی را با مردم و مخاطبان عصر جدید به اشتراک بگذارد.

فاطمه رادمنش در نقش یک مادر ایرانی

این اجرا هم‌زمان با مطرح‌شدن لایحه‌ی اصلاح قانون تابعیت فرزندان مادر ایرانی در مجلس شورای اسلامی از تلویزیون پخش شد. در اردیبهشت‌ ماه سال ۱۳۹۸ پس از سال‌ها این قانون اصلاح شد. پس از چند بار رفت و برگشت به شورای نگهبان، سرانجام در مهر ماه سال ۱۳۹۸ (چند ماه بعد از پخش این اجرا) قانون لازم‌الاجرا شد.

اجرای او در نقش یک مادر ایرانی را به تماشا بنشینیم:

فاطمه رادمنش در این قسمت از برنامه باید آرای مردمی را کسب کند تا به فینال راه پیدا کند. با شماره‌گیری کد زیر از او به خاطر جسارت و مسئولیت‌پذیری‌اش در قبال یکی از محروم‌ترین اقشار جامعه‌ی ایران حمایت کنیم:

#147*780*

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *