نشست تخصصی مهاجرت در دومین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی

دومین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی در روزهای 13 و 14 بهمن 1397 در سالن همایش های صدا و سیما برگزار می شود. در این کنفرانس نقش دولت از نظر تئوری در حوزه های مختلف، ساختارهای اداره جوامع، نقش دولت و حاکمیت از منظر اسلامی، روندهای آینده ، نقش حاکمیت، نخبگان و مردم در حکمرانی اقتصادی، اجتماعی و… مورد بررسی قرار می گیرد.

این کنفرانس در روز شنبه با حضور محسن رضایی (دبیر تشخیص مصلحت نظام)، ابوالحسن فیروزآبادی (دبیر شورای عالی فضای مجازی)، اسحاق جهانگیری (معاون اول رئیس جمهور)، محمود فتوحی (رئیس دانشگاه صنعتی شریف) و سعید سهراب پور (رئیس پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه شریف) افتتاح می شود.

یکی از نشست های کلیدی این کنفرانس بررسی مهاجرت در ایران است. دو پنل تخصصی در این حوزه برگزار می شود: مهاجرت از ایران و مهاجرت به ایران.

پنل مهاجرت از ایران با عنوان مسئولیت و برنامه حاکمیت برای متخصصان ایرانی بازگشته به کشور، فرصت ها و چالش ها در روز شنبه 13 بهمن 1397 ساعت 13:30 تا 15 با حضور علی مرتضی بیرنگ (قائم مقام معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در امور بین الملل و رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری)، محمود کریمی (مشاور ارشد سرمایه گذاری فناپ)، بهرام صلواتی (مدیر برنامه مهاجرت پژوهشکده سیاست گذاری و دبیر شبکه مهاجرت خاورمیانه)، محمد مروتی (هیئت علمی دانشگاه خاتم)، سیاوش خالدان (مدیرعامل موسسه بین المللی توسعه دانش فردای ایرانیان) و خانم سعیده سعیدی (مدرس دانشگاه) برگزار می شود.

پنل مهاجرت به ایران به موضوع اثرات اقتصادی حضور مهاجران در ایران: فرصت یا تهدید؟ می پردازد. مهمانان این نشست عبارتند از حسین سالار آملی (قائم مقام وزارت علوم در امور بین الملل)، عیسی منصوری (معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار)، محسن همدانی (معاون سابق امنیتی و انتظامی استانداری تهران)، علی مزیکی (هیئت علمی موسسه آموزش و پژوهش، مدیریت و برنامه ریزی) و محسن شهرابی فراهانی (مدیر انجمن دیاران). این پنل در روز شنبه 13 بهمن 1397 ساعت 15:30 تا 17 برگزار می شود.

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *