فواید هزینه‌کرد برای تحصیل مهاجران افغانستانی بیشتر از مضرات آن است

مجید کیان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه باید با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری امکان تحصیل کودکان و نوجوانان مهاجر افغانستانی را در ایران فراهم کرد، گفت: از دیرباز ایران پناه و پناهگاه بسیاری از مردم کشورهای اطراف بوده مخصوصا افرادی که در شرایط نامساعد زندگی به سر می‌برند به همین دلیل و دلایل متعدد دیگری همچون حفظ یکپارچگی و امنیت منطقه، نشر و بسط سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران و انجام وظیفه انسانی و مسلمانی خود باید به وضعیت بهداشتی و تحصیلی کودکان و نوجوانان مهاجر به ویژه افغانستانی رسیدگی کرد.

کوتاهی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و امور خارجه در گرفتن سهم تحصیل مهاجران از سازمان‌های بین‌المللی پذیرفته نیست

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کوتاهی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و امور خارجه در گرفتن سهم تحصیل مهاجران از سازمان‌های بین‌المللی پذیرفته نیست، اضافه کرد: این وزارتخانه‌ها باید در شرایط نامناسب اقتصادی کنونی خود تیمی ویژه برای دریافت سهم ایران از سازمان‌های بین‌المللی در رابطه با هزینه‌کرد تحصیل کودکان و نوجوانان مهاجر اختصاص دهد.

فواید هزینه‌کرد برای تحصیل مهاجران افغانستانی بیشتر از مضرات آن است

وی با تاکید بر اینکه فواید هزینه‌کرد برای تحصیل مهاجران افغانستانی بیشتر از مضرات آن است، افزود: مسائل مالی دانش‌آموزان پناهنده و هزینه‌های که بر دوش آموزش و پرورش می‌گذارند بالا است، لذا مسئولان مرتبط در این وزارتخانه و امورخارجه باید برای کسب اعتبارات لازم از سازمان‌های همچون یونسکو تلاش کنند.

کیان‌پور اضافه کرد: توجه به تاثیرات فرهنگی افاغنه بر دانش‌آموزان ایرانی در برخی از مناطق کشور از اهمیت فراوانی برخوردار است که باید برای آن فکری کرد.

آموزش و پرورش باید برای دانش‌آموزان مهاجر برنامه فرهنگی داشته باشد تا بتوان آن‌ها را جذب فرهنگ ایرانی و اسلامی کرد چراکه این مهم علاوه بر افزایش امنیتی ایران، امنیت منطقه را به دنبال دارد.
آموزش و پرورش باید برای دانش‌آموزان مهاجر برنامه فرهنگی داشته باشد

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش باید برای دانش‌آموزان مهاجر برنامه فرهنگی داشته باشد تا بتوان آن‌ها را جذب فرهنگ ایرانی و اسلامی کرد چراکه این مهم علاوه بر افزایش امنیتی ایران، امنیت منطقه را به دنبال دارد، اظهار کرد: به علت مشکلات مالی و روی آوردن این کودکان به کار در بازار و بسیاری دلایل دیگر، شاهد تنزل علمی، اخلاقی و فرهنگی این دانش‌آموزان در مدارس هستیم لذا آموزش و پرورش نباید از مسائل تربیتی این دانش‌آموزان غافل شود.

 

 

٭این نوشته پیشتر در کانال گروه دانشجویی همدل منتشر شده است.

٭عکس از سایت کودکان آفتاب برداشته شده است.

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *