نقد و بررسی کتاب “نخ قرمز به جای لبهایش”

انجمن دیاران با همکاری انجمن‌های علمی-دانشجویی پردیس علوم دانشگاه تهران حلقه ادبیات افغانستان جلسه نقد و بررسی کتاب « نخ قرمز به جای لبهایش» را برگزار می‌کند.

در جلسه اول این حلقه ادبیات افغانستان کتاب “نخ قرمز به جای لبهایش” نوشته زهرا نوری بررسی می‌شود. این جلسه دوشنبه 2 اردیبهشت ماه 1398 ساعت 12 تا 14 با حضور نویسنده کتاب در محل دفتر انجمن‌های علمی پردیس علوم دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

زهرا نوری نویسنده جوان افغانستانی ساکن ایران که در کاشان متولد و بزرگ شده است در این مجموعه داستان کوتاه خود سعی در بازتاب مسائل و مشکلات زنان افغانستانی داشته است. نوری فارغ‌التحصیل رشته مدیریت بازرگانی است.

او در مورد تحصیلاتش می‌گوید:

من اصلا دوست نداشتم ادبیات را به صورت دانشگاهی بخوانم. مثلا حافظ را باز کنم و برای امتحان بخوانم. در دبیرستان از سر جبر رشته‌ام ادبیات بود اما در دانشگاه انتخاب دیگری کردم و می‌خواستم چیزی سوای از ادبیات بخوانم که این به صورت یک هنر بماند نه به صورت آموزشی. نه اینکه آموزش دیده باشم و بعد بخواهم چیزی بنویسم. من هیچ وقت اصول داستان‌نویسی را آموزش ندیدم اما برای نقد، کارم را به کسانی می‌دادم. سال اول دانشگاهم در خانه ادبیات ورود پیدا کردم، آنجا با اساتید افغانستانی آشنا شدم، هر چه سطح داستان‌نویسی‌ام بالاتر می‌رفت با اساتید بیش‎تری آشنا می‌شدم مثل ابوطالب خسروی، استاد غفازادگان، آقای حسینی راد.

نخ قرمز به جای لبهایش
به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *