نامه انجمن دیاران به اساتید دانشگاه، روزنامه نگاران و فعالین مدنی

نامه دیاران به اساتید دانشگاه ، روزنامه‌نگاران و فعالین مدنی در رابطه با نقش آنان در تصویب قانون اصلاح قانون تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی در مجلس شورای اسلامی:

اساتید دانشگاه، روزنامه نگاران و فعالین مدنی


سلام و عرض احترام


همانگونه که مستحضرید در چند روز گذشته تحول قابل توجهی در حوزه سیاست گذاری اجتماعی در کشورمان ایران رخ داد. تصویب لایحه اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان غیر ایرانی، زمینه ساز رفع تبعیض و برابری حقوقی قریب به اتفاق ایرانیان گردید. این تغییر که پس از سال ها تلاش فعالین مدنی رخ داد، بستری مناسب برای افزایش اثر بخشی سیاست های حمایت اجتماعی در میان اقشار فرودست جامعه ایران فراهم می آورد.
در این میان آنچه نقش شما را برجسته می نماید، تلاش های همدلانه شما در تمامی این سال ها برای برجسته سازی این تبعیض حقوقی در مورد فرزندان مادر ایرانی است. شما با پیگیری مداوم این مساله، شرکت در پنل های گفت گو و انتشار گزارش های میدانی و مقالات کارشناسی در روزنامه های گوناگون، زمینه ساز افزایش آگاهی عمومی از این درد خفته مادران ایرانی و فرزندانشان و رساندن صدای این افراد که عموما از اقشار ضعیف جامعه ایران هستند به سیاستگذارن شدید. نقش شما در اصلاح سیاست ها بی بدیل است زیرا اگر امیدواری شما در تمامی این سال ها نبود هیچ گاه این مساله تبدیل به موضوعی نمی شد که سیاست گذاران را به چاره اندیشی اساسی در مورد آن وادارد.
دیاران به عنوان انجمنی که آخرین حلقه این تلاش های مجدانه برای به ثمر رساندن این لایحه بوده است، وظیفه خود می داند از تمامی کسانی که در این مسیر گامی برداشتند تقدیر نماید و و متواضعانه دست شما را برای ادامه این مسیر که همانا رصد نحوه اجرای این لایحه است بفشارد.
انجمن دیاران

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *