اثر کووید ۱۹ بر قاچاق پناهندگان و مهاجرین از افغانستان

گزارش4MI مرکز مهاجرت مختلط ، منطقهٔ آسیا- اکتبر ۲۰۲۰ 

Mixed Migration Monitoring Mechanism Initiative) 4Mi) سیستم اصلی جمع آوری داده‌ها در مرکز مهاجرت مختلط (Mixed Migration Center) است. روش مبتکرانه‌ای برای پر کردن خلأ دانش و فراهم کردن اطلاعات جهت سیاسی‌سازی و اقدامات دربارهٔ ماهیت تحرکات مهاجرت مختلط.

مرکز مهاجرت مختلط در واکنش به بحران کووید 19، شیوهٔ جمع آوری داده و انوع داده‌هایی را که جمع می‌نماید تغییر داده است . پاسخگویان توسط تعدادی از میکانیزم‌های از راه دور و یا شخص سوم شناسایی می‌شوند، و نمونه‌گریی از طریق ترکیبی از روش‌های گلوله برفی و هدفمند صورت می‌گیرد.

از یافته‌های حاصل از پیمایش‌های حاضر نباید برای تعمیم بخشی به تمام گروه‌های هدف استفاده کرد، به خاطر آنکه این نمونه معرف گروه‌های هدف نیست.

ازاپریل ۲۰۲۰ تا کنون، وا حد آسیای مرکز مهاجرت مختلط (Mixed Migration Center)، با مهاجرین و پناهندگان بازگشت داده شده به افغانستان مصاحبه نموده است تا نیازها و تجربه‌هایشان در جریان همه گیری ویروس کووید-19 را بهتر درک نماید.

بدترشدن وضعیت اجتماعی اقتصادی و سیاسی افغانستان، به علاوه کووید-19 فشار را بربازگشت داده شده‌ها افزوده و این امر باعث شده‌است بسیاری از آنها درجستجوی امنیت بهتر و همچنان کار ثابت برای بقای خود و فامیلنشان دوباره قدم به مسیر مهاجرت بگذارند. این وضعیت به تقاضای بیشتر برای خدمات قاچاق‌بری منجر شده است. درحالیکه مرزها هنوز بسته است، سفرها به مراتب خطرناک‌تر شده و قاچاق‌برها نیز هزینه سفر را بسیار بالاتر برده‌اند.

مطالعه‌ی حاضر به فارسی دری، در مورد تأثیر بحران کووید-19 بر قاچاق پناهندگان و مهاجرین افغانستانی می‌خواهد تا بر بنیاد شواهدی واقعی به سؤالات در این زمینه پاسخ دهد. وهمچنین به تلاش‌های حمایتی جهت بهبود وضعیت بازگشت دهندگان در جریان همه‌گیری کووید-19 آگاهی دهد.

 

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *