شکستن همزمان بیست استخوان؛ محصول مشترک افغانستان و ایران در اسکار

فیلم سینمایی «شکستن همزمان بیست استخوان»، ساخته برادران محمودی و محصول مشترک ایران و افغانستان به عنوان یکی از سه گزینه نهایی سینمای افغانستان برای معرفی به اسکار 2019 انتخاب شد.

فیلم «شکستن همزمان بیست استخوان»، ساخته جدید جمشید و نوید محمودی است. طبق جدیدترین اخبار سینمای ایران، اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای افغانستان به مدیریت جوانشیر حیدری که وظیفه معرفی فیلم‌های سینمای افغانستان به آکادمی اسکار را، برای حضور در بخش بهترین فیلم خارجی زبان اسکار 2019 بر عهده دارد سه فیلم را انتخاب کرده است. یکی از این فیلم‌ها فیلم سینمایی «شکستن همزمان بیست استخوان» است. این فیلم محصول مشترک سینمای ایران و افغانستان است. «شکستن همزمان بیست استخوان» به زودی در کشور ایران اکران خواهد شد.

در فیلم شکستن همزمان بیست استخوان به نویسندگی و کارگردانی جمشید محمودی و تهیه کنندگی نوید محمودی، بازیگرانی مانند محسن تنابنده، مجتبی پیرزاده، فرشته حسینی، فاطمه حسینی، فاطمه میرزایی، محیا رضایی، سعید چنگیزیان و علیرضا استادی حضور دارند. این فیلم روایت‌گر زندگی یک مهاجر افغانستانی در ایران است. جمشید محمودی پیش از این فیلم «چند متر مکعب» را جلوی دوربین برده است و برای این فیلم در هفدهمین جشن سینمای ایران جوایزی مانند تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر نقش اول مرد برای ساعد سهیلی، بهترین نقش مکمل مرد برای نادر فلاح، بهترین تدوین برای سپیده عبدالوهاب، بهترین طراحی صحنه برای آبتین برقی و بهترین کارگردانی فیلم اول را کسب کرد. در صورتی که فیلم «شکستن همزمان بیست استخوان» به اسکار ۲۰۱۹ راه پیدا کند، این سومین مرتبه خواهد بود که برادران محمودی به نمایندگی از سینمای افغانستان به اسکار می‌روند.

محسن تنابنده، بازیگر فیلم سینمایی «شکستن همزمان بیست استخوان» برای اولین بار در سال ۱۳۸۲ به واسطه فیلم «دانه‌های ریز برف» جلوی دوربین سینما قرار گرفت. او پس از آن در فیلم‌هایی مانند «آفساید»، «هفت دقیقه تا پاییز»، «سن پطرزبورگ» و «هفت دقیقه تا پاییز» بازی کرد. این بازیگر البته چند سالی است که به واسطه‌ی حضور در پنج فصل از مجموعه تلویزیونی «پایتخت» و اجرای نقش نقی معمولی به شهرت قابل توجه‌ای رسیده است. مجتبی پیرزاده نیز تاکنون در فیلم‌های «یک روز به خصوص»، «دریاچه ماهی»، «فروشنده» و «پل خواب» حضور داشته است. فرشته حسینی هم سابقه بازی در فیلم‌های «رفتن» و «سونامی» را دارد.

نود و یکمین جشن سینمایی اسکار یا اسکار ۲۰۱۹ در روز یکشنبه، پنجم اسفند برگزار خواهد شد.

٭ این نوشته پیشتر در اینجا منتشر شده است.

 

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *